Grafika dnia: względna populacja Europy i Afryki

Względna populacja Europy i Afryki

Dane na podst. United Nations Population Division, World Population Prospects 2017

Komentarze

13.02.2019 2:30 gupol(szukam w OZE)

hmm. to ma jakiś związek z transformacją energetyczną?;)
btw, ta grafika jest mocno nie kompletna. a gdzie azja, obie ameryki i australia?;)
azja ma najwiekszą populacje i najwiekszą gęstosć zaludnienia. jak tam coś rąbnie to dopiero będzie problem.
a ten spadek populacji europy raczej naciągany. muzułmanie na to nie pozwolą;) no i wszelka migracja. w końcu wzrost pkb bez wzrostu populacji jest raczej krótkotrwały a o wzrost przecież chodzi.
np populacja niemiec w 2 lata (2015-2017) wzrosła o jakieś 2 mln.
chyba że będzie ostry kryzys . ale wtedy i populacja afryki nie będzie rosła.

13.02.2019 6:57 Rafał

@GUPOL

Te twoje pierwsze pytanie naprawdę idiotyczne. Stać cię na więcej.
Jak można w bilansie energetycznym nie uwzględnić demografii? Przecież to najważniejszy element.

Co do Niemiec to prawda, przybywa coraz więcej prawdziwych Niemców to znaczy śniadych budowniczych czwartej Rzeszy. Dla Polski to nawet jakiś plusik, bo rodowici Niemcy czasami lubią napalić w piecu materią organiczną inną niż węgiel. No chyba że muzułmanów da się przerobić na narodowych socjalistów, oby nie. Panie chroń nas przed tym.

13.02.2019 9:26 Logic

Przeciez wszyscy wiedzą ze za 25 lat Aftyka bedzie w Europie a za 50 lat Europejczyków juz prawie nie bedzie w kalifacie Europa. Moze to i lepiej widać te białe głupki tego chcą.
A Polski z takim marnym przyrostem naturalnym najszybciej nie będzie.

13.02.2019 13:36 j23

Macie problem, za 50 lat pewnie nikogo nie będzie lub jakaś garstka będzie się chować po bunkrach lub jaskiniach.... czym się te przyszłe miliardy wyżywią ?
piaskiem chyba nie ;-)

13.02.2019 14:17 Logic

Sam sie zastanawiam czy walka z islamizacją i afrykanizacją Polski i Europy ma sens. Jak za 10 lat moze byc juz całkowita zagłada.

13.02.2019 18:14 Miro

@LOGIC

Podobne do twoich poglądy są idealnie wygodne dla prawdziwych władców tego świata i znakomicie maskują prawdziwe zagrożenia.

Zrób sobie kilka prostych rachunków, np.:

Ilu w ostatnich, powiedzmy, 3 latach ludzi w Europie zginęło z rąk terrorystów islamskich? Ilu aktywnych terrorystów przypada na powiedzmy 100 tys. imigrantów z Afryki oraz Azji?

A ilu ludzie w Europie przez ten czas z powodów spożywania przetworzonej żywności, z powodu wypadków na drogach czy choć z powodu upałów spowodowanych zmianami klimatycznymi albo zapitych/zaćpanych z powodu depresji?

Albo posprawdzaj, jakim kapitałem dysponują najbogatsze osoby oraz korporacje na świecie, a jakim szacunkowym kapitałem ortodoksyjne i agresywne ruchy religijne. Potem sprawdź, w jakich państwach i wśród jakiego koloru skóry ludzi największy majątek jest gromadzony.

Przyjrzyj się proporcjom tych liczb.

Trochę ironicznie powiem, że "biedacy" z Europy dostają paranoi ze strachu przed jeszcze większymi biedakami z Afryki oraz Azji (wśród których jest znikomy odsetek fanatyków lub desperatów), podczas gdy trzęsący światem korporacje oraz miliarderzy na każdym kroku pakują w naiwnych szaraczków z wszystkich kontynentów szkodliwą żywność, lasującą mózgi reklamę, wszelakie używki, mordercze technologie, broń na broniące "demokracji liberalnej" wojny itd.

"Plemiona" narodowe ostrzą na siebie noże, a Kulczykowie tej planety bezpiecznie kąpią się w złoconej wodzie w swoich pałacach. A na dodatek te walki plemienne jeszcze osłabiają międzynarodowe struktury, które jako jedyne - choć trochę i przy swoich wszystkich słabościach - mogłyby ukrócić harce magnaterii.

Z innej strony trzeba wyglądać zagrożenia. Chociaż, globalnie rzecz biorąc, na dzień dzisiejszy i tak żyjemy bezpieczniej, zdrowiej i dłużej niż 100 czy 500 ale temu.

Ale zagrożenia dla życia i zdrowia są ogromne - lecz warto przyjrzeć się wspomnianym liczbom.

13.02.2019 20:05 Logic

Mnie co innego martwi jest luty srodek zimy i mamy temperatury miedzy 5 a 10 stopni. Pod koniec tygodnia zapowiadają bezchmurną pogodę i temp do 12 stopni.
Normalnie powinny byc teraz mrozy i powinna byc pokrywa śnieżna przynajmniej do Marca a jest odwrotnie śnieg juz zszedł na początku lutego.
To co ? w kwietniu-maju bedzie juz lato ?
To co bedzie w lipcu i sierpniu ? Temp po 40 stopni utrzymujące sie po pare tygodni ?
Te 415 ppm CO2 juz działa ?

13.02.2019 22:06 P.

@ LOGIC
Skoro za 10 lat zagłada, to w lutym nie może być mrozu.
W lipcu możemy mieć, to co australijczycy mieli w styczniu (czyli ich pełni lata).
415 ppm musi działać, a za 5 lat 430 ppm będzie działać...
Poza tym w końcu El Nino musi swoje dołożyć!

14.02.2019 0:17 Logic

No i jak ja mam nie pić ?

14.02.2019 4:04 gupol(szukam w OZE)

@rafał
"Jak można w bilansie energetycznym nie uwzględnić demografii? Przecież to najważniejszy element"

mylisz się. najważniejsza jest konsumpcja, siła nabywcza i gęstość zaludnienia.
a jeśli chodzi o afrykę to jest ona akurat na szarym końcu pod tymi względami.
same niemcy wywierają wieksza presję na środowisko niz cała subsaharyjska afryka razem wzięta,
pozatym afryka jest liderem zielonego rozwoju. najniższe emisje co2, konsumpcja i produkcja odpadów.
najwyższy na świecie odsetek produkcji energii z OZE.
afryka byłaby dla nas wzorem ekologicznego podejścia do zycia gdybyśmy tak nie gardzili ekonomią low-tech.
także sory ale to twoje "oburzenie" jest idiotyczne i wynika raczej z ignorancji oraz eurocentrycznych uprzedzeń i stereotypów w najgorszym wydaniu.

14.02.2019 6:13 Miro

@GUPOL

To prawda. Jednak nie wiemy, jak obecna eksplozja demograficzna Afryki przełoży się na jej potencjalną chęć konsumowania na wzór europejski. Chociaż prawdopodobnie nie będą chcieli ani nie będą mieli możliwości tak żreć jak Europejczycy czy Amerykanie.

@LOGIC

Z powodu 415 ppm nie warto pić, za naszego życia CO2 jeszcze nie wymiecie życia na tej planecie. Ja bym chętniej pił z powodu narastających konfliktów między USA, Rosją itd. Wymiecie nas wojna nuklearna (i to prawdopodobnie wkrótce), a nie zmiany klimatu. Jakkolwiek nie będzie, nasz głupi gatunek z przerośniętym mózgiem nie ma już długiej perspektywy, bo ja nie widzę wśród decydentów tego świata (prawie) żadnej rozumnej osoby, która by potrafiła kumać w szerszej i etycznej perspektywie.

15.02.2019 3:59 gupol(szukam w OZE)

@miro
jak to jak sie przełoży?tak jak eksplozja demograficzna w pakistanie i bangladeszu - dużo biednych ludzi których jedynym majątkiem jest para butów i spodni noszonych przy całe życie.
ale mnie dziwi ta obsesja na punkcie afrykańskiej populacji.
to chyba jest jakaś forma rasizmu czy czegoś w tym rodzaju
jak przed II wojną światową w USA gdzie w imię "higieny rasowej" sterylizowano afro amerykanów a potem dotowano tylko dla czarnych hormonalne środki antykoncepcyjne. białym już nie.

kurna no przecież w chinach jest więcej ludzi niż w całej afryce

w indiach jest więcej ludzi niż w całej afryce

w pozostałych krajach azji jest wiecej ludzi niz w całej afryce

ale kuźwa tylko "hordy" murzynów spędzają sen z powiek zatroskanym o planetę bogatym białym inteligentom.

azja to 44 mln km2 z czego mniej niż 20 mln km 2 nadaje się do jako takiego zamieszkania a reszta to bezludne i surowe pustkowie gdzie nikt nie chce być.

afryka to 30 km2 z czego 20 mln km2 nadaje się jako tako do zamieszkania a reszta to bezludne pustkowie.
to oznacza że w nadającej się do zamieszkania części azji juz teraz gnieżdzi się więcej ludzi niż w afryce ma być w 2100r. a do tego co roku w azji przybywa więcej ludzi niż w afryce a mimo to nikt nie bije na alarm.
afryka nigdy nawet się nie zbliży do obecnego średniego azjatyckiego poziomu konsumpcji a mimo to jest "chłopcem do bicia" i "źródłem niepokoju".
USA i UE więcej "inwestują" w antykoncepcję afryki niż w jej rozwój gospodarczy i edukację.

bo co, jak będzie tam więcej ludzi to nie będzie można rabować tego kontynentu tak jak do tej pory?

że skoro nie pozwalamy im korzystać z własnych zasobów i uznając je za nasze, przywozimy je tutaj to boimy się że przyjdą do nas żeby korzystać z odebranych im zasobów?
hipokryzja sięga dna.

15.02.2019 6:53 Godlike

Gupol - Czarni są ewolucyjnie 30 tys. lat za białymi i oni sami nawet nie potrafili by eksploatować własnych zasobów.

15.02.2019 8:06 Logic

@Godlike
Dokładnie.

@Gupol
A wiesz ze konsekwencje swojej miłości do czarnych ty pierwszy poniesiesz zwłaszcza z tymi elytami ktore jeszcze teraz rządzą.
Niech wygra PO i rano obudzisz sie obok miasteczka kontenerowego pełnego przemiłych murzynków.

15.02.2019 8:11 Logic

@gupol
Ludobójstwo białych farmerów w RPA juz cie nie interesuje ?

15.02.2019 13:06 Wojtek Sz.

"Gupol - Czarni są ewolucyjnie 30 tys. lat za białymi i oni sami nawet nie potrafili by eksploatować własnych zasobów."

Taki tekst jest rasistowski. Jak możecie coś takiego pisać. Oni. czyli mieszkańcy Afryki (nie tylko murzyni), są co najwyżej cywilizacyjnie kilkadziesiąt lat za Europą, ale jest to m.in. (jeśli nie głównie) winą tego co zrobiła im Europa i Ameryka w czasach niewolnictwa. Tak jak my w Polsce często tłumaczymy się, że nie mamy obecnie równych czas, tak oni w Afryce mają do tego jeszcze większe prawo. My w Polsce możemy się tylko cieszyć, że kiedyś nie uczestniczyliśmy tk w rozgrabianiu Afryki, jak inne kraje Europy i Ameryk.

15.02.2019 14:48 ŚWIATŁOLUB

Około rok temu Brytyjczycy odkryli, że pierwotni mieszkańcy UK przed czasami Normanów mieli bardzo ciemny odcień skóry, zupełnie niepodobny do Wikingów czy innych plemion z regionu. Pamiętam komputerowe modelowanie twarzoczaszki: dużo cech urody typowej dla murzynów i trochę jakby arabskiej.

15.02.2019 16:16 Godlike

Wojtek Sz: "Taki tekst jest rasistowski."
Rzeczywistość jest rasistowska.

15.02.2019 19:48 adaś

@MIRO
Porównania ilu Europejczyków zmarło bo jedzą przetworzoną żywność, a ilu zginęło z rąk islamistów, są bez sensu. To co jesz, jest mimo różnych ograniczeń kwestią osobistego wyboru. Podobnie jak uprawianie sportu czy siedzenie przed telewizorem.
A to czy ktoś ci się wysadzi w metrze lub wjedzie ciężarówką w tłum z okrzykiem : Alllach jest wielki, nie należy do dziedziny twoich osobistych wyborów.
Mam nadzieję że dostrzegasz tę istotną różnicę.

16.02.2019 2:28 gupol(szukam w OZE)

@godlike
ty to masz poczucie humora. normalnie aż ekran oplułem ze śmiechu;)

16.02.2019 3:51 gupol(szukam w OZE)

@biały murzyn
"wiesz ze konsekwencje swojej miłości do czarnych ty pierwszy poniesiesz".

miłości? ty i to twoje rasistowskie buractwo. poluzuj biały kaptur bo martwica mózgu cie zabije wcześniej niż czarni.

sprawiedliwość powinna być taka sama dla wszystkich niezależnie od wyznania i koloru skóry.

a konsekwencje swojej nienawiści do czarnych to ty poniesiesz.
własnie taka postawa jak twoja prowadzi do wyzysku i nędzy w afryce która wyrzuca tych ludzi z własnych domów i sprawia że ryzykują życie żeby się "tu" dostać.
a paradoksalnie, taką samą postawę, mimo pozornej "tęczowości" prezentują wszystkie lewackie rządy które tak krytykujesz.

obejrzyj se taki film to może zaczniesz mysleć, choć wątpię

https://www.youtube.com/watch?v=sK7kXlMI7iI

@logic
"Ludobójstwo białych farmerów w RPA juz cie nie interesuje ?"

no, tak jak ludobójstwo niemieckich farmerów/osadników na zamojszczyźnie po wkroczeniu armi czerwonej. taka sama sytuacja.

widać polaczki też byli cywilizacyjnie wiele lat za niemcami i "nie potrafili by eksploatować zasobów własnej ziemi" więc przyszli niemcy i nas uratowali przed naszym własnym zacofaniem. chwała im za to.

jeden pisarz napisał kiedyś że o ile okupacja niemiecka wykuła polaków ze stali, tak okupacja sowiecka zmieniła ich w gówno.
i ty jesteś smutnym dowodem potwierdzającym prawdziwość tych słów.
ty, potomek ludzi najgorzej doświadczonych przez kolonializm, który sam odczuwa jego poniżające piętno na własnej skórze, zamiast dążyć do przywrócenia równowagi i sprawiedliwości, woli pogrążać się w durnych przesądach i ślepej nienawiści do ludzi których chce uważać za gorszych, bo tylko w ten sposób może się dowartościować, poczuć lepszym od nich.
a dlaczego ich tak nie nawidzisz? bo tak naprawdę są twoim lustrzanym odbiciem. jesteś w takim samym położeniu, prezentujesz taką samą mentalność niewolnika i takie samo " lekkie upośledzenie umysłowe / obniżone IQ", biały murzynie.

16.02.2019 4:07 gupol(szukam w OZE)

@wojtek sz.
"Oni. czyli mieszkańcy Afryki (nie tylko murzyni), są co najwyżej cywilizacyjnie kilkadziesiąt lat za Europą"

własnie takie teksty są rasistowskie. kto jest "cywilizacyjnie" opóżniony za kim i o ile lat.
a może to właśnie "my" stanowimy ślepy zaułek rozwoju?
nieudany eksperyment który wciągnie nas w obłęd a potem w niebyt poprzedzony bolesną agonią.
może to oni mieli klucz do harmonijnego współżycia z tą planetą a my to podeptaliśmy, wyśmialiśmy i zabiliśmy zmieniając ich na siłę w wybielone karykatury o "białych rozumach w czarnych ciałach" które teraz same nie wiedza kim są i idą naszym śladem. przynajmniej zobaczą jak marnie kończymy.

17.02.2019 17:10 Logic

@gupol
Aha czyli nie masz nic przeciw temu zeby ci zrobic takie miasteczko murzynków w twoim sąsiedztwie jak wygra platforma.
Ja jestem dumny z tego ze jestem rasistą i mam do tego takie samo prawo jak ty do bycia anty białym przygłupem. Albo takie samo prawo jak czarni mogą nie nawidzić białych.
O jakiej ty sprawiedliwosci pieprzysz ? Idź i zgwałć kogos w Niemczech zobaczysz jaki wyrok dostaniesz.
A niech zgwałci czarny albo arab i wtedy zobaczysz co sie stanie.
A ty "se" poczytaj o ludobójstwie białych w RPA i genetycznych predyspozycjach poszczególnych ras.
"Polaczki" to wypad stąd jak ci źle. Ty tez jesteś polaczkiem czy ci sie to podoba czy nie. Wiec bardzo zle to świadczy o tobie.
Reszty twojego bełkotu nie ma sensu komentować.

17.02.2019 17:14 Logic

@Gupol
Jak byś nie był tak ograniczony to byś wiedział ze dla elyty ktora ci te lewacką narracje wcisnęła jestes mięsem tak jak te murzynki których sie tu ściąga w celu zniszczenia społeczeństwa europejskiego.
O planie Kalergi "se" poczytaj.

18.02.2019 3:50 gupol(szukam w OZE)

ty o grzybach ja o rybach. nic do ciebie nie dociera.
pomieszało ci sie wszystko pod czapką.
ja nie chcę zeby oni tu przyjeżdzali tylko żeby mogli normalnie żyć u siebie.
a jak tu już są to maja przestrzegać naszego prawa i to bez gadania.

zresztą słuchaj. odwróćmy przywileje handlowe i niech oni mogą robić taki biznes u nas jaki my robimy i niech sobie radzą. jeśli im nie wyjdzie bo są "zbyt ciemni" to przysięgam że własnoręcznie zastrzelę każdego murzyna który będzie się tu chciał osiedlić.

18.02.2019 3:53 gupol(szukam w OZE)

miało być " taki biznes jaki my robimy u nich". dla jasności. żeby nie było że mamy im tu oddawać własne firmy czy coś.

18.02.2019 7:13 Logic

To idz i powiec to światowej nomenklaturze biznesu i lewactwa a nie mnie to mówisz. A do praw nie beda sie stosować ponieważ lewactwo zawsze bedzie im dawać fory i przywileje.

18.02.2019 7:15 Logic

A i powiedz to planecie ze ma utrzymać bez gadania te 10 czy 12 mld ludzi i to na przyzwoitym poziomie zeby mogli robic biznes.

19.02.2019 0:33 Miro

@GUPOL

No przecież ja właśnie napisałem, że nie wiadomo, jak się afrykańska eksplozja demograficzna przełoży na sytuację świata. I dodałem, że prawdopodobnie nie będą oni mieli takich możliwości konsumpcyjnych jak Europejczycy itd.

Czyli się zgadzamy.

Masz rację, że większość obszaru Afryki nie nadaje się do życia, ale to właśnie może być niebezpieczne - bo tym większa gęstość zaludnienia na reszcie terenu i tym większa presja na np lasy równikowe.

Przeludnienie Afryki może być niebezpieczne właśnie ze względu na degradację obszarów przyrodniczo cennych, może też być groźne, bo wywoła masowe migracje.

Do tego weź pod uwagę coraz większe inwestycje chińskie w Afryce. Do tego warto wiedzieć, że niektóre kraje centralnej Afryki mają potencjał i ogromny głód rozwoju technologicznego.

Więc Afryka (jako kontynent) wcale nie musi być kolejnym Bangladeszem - cześć z obecnie biednych afrykańskich państw może "przeskoczyć" ten etap.

19.02.2019 2:13 gupol(szukam w OZE)

@logic

"To idz i powiec to światowej nomenklaturze biznesu i lewactwa a nie mnie to mówisz"

no widzisz, czasem coś napiszesz z sensem;) trafiłeś w sedno problemu.
i o tym trzeba rozmawiać a nie pierdołach typu IQ "czarnych".
i to leży też w twoim interesie żeby skończyć z patologią że 1% ludzi na świecie ma w swoich rękach 3/4 globalnego pkb bo razem ze mną i miliardem murzynów jesteś w grupie 99% biedaków.
a dlaczego tak jest?

właśnie dlatego że tacy biedacy jak ja, ty i inni murzyni żrą się jak psy między sobą. czepiając się różnych gówien.
to jest najsmutniejsze że tak łatwo nas podzielić i wzajemnie poszczuć na siebie.
i jak będzie kryzys, bogacze będą się tylko śmiać, bez strachu patrząc z góry jak się zagryzają szczury.

19.02.2019 2:32 gupol(szukam w OZE)

@miro
"Masz rację, że większość obszaru Afryki nie nadaje się do życia"

mylisz się. nie mam racji. albo ty się pomyliłeś.

30 mln km2 powierzchni całkowitej z czego niecałe 10 mln km2 to bezwzględne pustynie.
czyli ponad 20 mln nadaje się do użytku bez dodatkowych kosztów. warto dodać że pod pustyniami afryki znajdują się największe podziemne zbiorniki słodkiej wody na świecie idealne do nawadniania ale do ich wydobycia potrzebne są spore inwestycje.
dlatego moim zdaniem wieksze zagrożenie jest ze strony azji. zwłaszcza południowej.

a chińczycy raczej nie pomoga się wzbogacić afryce.
oni chca tylko powtórzyć to co robił i robi tam "zachód" tylko na swój własny chiński sposób

19.02.2019 9:25 Logic

@Gupol
Owszem ale sytuacja jest taka jaka jest. Bogacze i nomenklatura są chronieni i robią nam tutaj Afryke oraz kalifat. Idz i wytłumacz to tez tym murzynkom i islamistom - ze to robota elit ze nie powinni tu byc tylko w swoich krajach robic biznes i pogonić nomenklaturę u siebie. To są mrzonki. Nie widzisz tego ?

21.02.2019 4:13 gupol(szukam w OZE)

@logic
widzę. ale inna alternatywa to tylko zagryzanie się jak szczury. ty też to widzisz.
wymordować się zawsze zdążymy. warto się przedtem spróbować porozumieć.

21.02.2019 15:48 Logic

@gupol
Próbuj.

22.02.2019 2:47 gupol(szukam w OZE)

spoko. ale ty się wstrzymaj z tym swoim mordowaniem. chociaż na jakiś czas. bo mi robotę zepsujesz;)

22.02.2019 8:58 Logic

Mam rozumieć ze negocjujesz juz z muzułmanami ?
Jak chcesz to ja ci moge pokazać meczet w Warszawie i powiesz im to.
Z tym ze ja mowię poważnie.

22.02.2019 12:47 PL

A gdyby tak zatopić Saharę?

https://www.youtube.com/watch?v=xn5xAd17qmg

26.02.2019 3:25 gupol(szukam w OZE)

@logic
nie tylko. z hindusami i buddystami też;)
tu nie ma podziału religijnego ani tym bardziej rasowego.

26.02.2019 3:29 gupol(szukam w OZE)

@pl
zalać sahare? to jest mżonka. lepiej korzystać z jej wód podziemnych do póki ocieplenie klimatu jej znowu nie zazieleni jak już to miało miejsce w przeszłości.
bardziej sucho tam już być raczej nie może. chyba że wróci epoka lodowcowa...

Dodaj komentarz

Kod
grakalkulator kalkulator zuzycia ciepla

Informacje

Linkownia

Wykonanie PONG, grafika GFX RedFrosch.



logowanie | nowe konto