Nie truj sąsiada

Z okazji rozkręcającego się sezonu grzewczego polecamy krótkie filmy z cyklu „Nie truj sąsiada”.

Komentarze

24.12.2017 1:43 gupol(szukam w OZE)

popieram. powinni wprowadzić bezwzględny przymus wymiany pieców na gazowe albo na takie o niskiej emisji pm. potem co miesiąc kontrola w każdym budynku i 500 zł mandatu w razie niedostosowania. a za palenie śmieci powinna być kara śmierci.

24.12.2017 8:36 Nowicjusz

@Gupol
Faktycznie zasługujesz na swój pseudonim. Rozumiem, że chcesz skazać na karę śmierci wszystkich emerytów i rencistów, którzy utrzymują się za 1000 zł miesięcznie, a często nawet mniej. Mnie ogrzewanie gazowe w okresie zimowym kosztuje 1500 zł do 2000 zł na 2 miesiące. Może byłoby mniej, ale nie stać mnie na ocieplenie budynku za 50 tys. zł. Nie wiem, czego życzyć Ci z okazji świąt, bo na rozum to już za późno.

24.12.2017 8:43 Nowicjusz

@Gupol
No chyba, że był to sarkazm, to mój powyższy komentarz jest nieaktualny.

24.12.2017 10:11 Rafał

@GUPOL
Z tą karą śmierci to niezły pomysł. Tyle ludzi pali u nas byle czym że dałoby się powywieszać pół narodu.
Wtedy moglibyśmy przyjąć dużo śniadych islamskich ubogacaczy kulturowych.

Obecna strategia neomarksistów to znaczy "masowe duraczenie" jest może i skuteczna ale bardzo powolna, a tu raz ciach i po problemie. Mielibyśmy pokaźną mniejszość która mogłaby terroryzować większość.

24.12.2017 12:32 PIT

Problem polega na tym, że Polska jest przeludniona i nie posiada kapitału ani jakiś wielkich globalnych dochodowych firm.
Konsekwencje są takie, że jest mało pieniędzy do podziału i duża część społeczeństwa ma niskie dochody.

A z niskimi dochodami nie da się ocieplić domu, palić gazem czy zrobić odwierty i wstawić pompę ciepła.
Jest to niewykonalne.

Wystarczy zrobić prosty rachunek 38 mln * 100 000zł w gotówce daje 3,8 biliona zł oszczędności.

Pomijając nawet różnice w dochodach to Polacy w swojej masie nie mają takich oszczędności.

Ten kraj jest ekonomicznie słaby i nie powinno tu żyć 38 mln, 10 mln to jest maksimum na to co oferuje.

Spora część musi niestety żyć w biedzie. I to się raczej nie zmieni.

Jeśli spełnią się prognozy ONZ to niska demografia obniży populacją do 13,5 mln do roku 2100.
Może wtedy się coś poprawi.

24.12.2017 13:06 bojesie

przestawienie się na spalanie słomy -w warunkach wiejskich oczywiście- jest na tyle tanie że stać na to każdego kto lubi dobrze zainwestowane pieniądze. koszt to od 500zł do maksymalnie 5000zl
a oszczędności na sezon około 1500zł -3000zł
https://www.youtube.com/watch?v=6sjAdojYeNk- mądrego to i warto posłuchać

24.12.2017 13:39 WJ

Czy Ktoś jest zorientowany, czy można wykorzystać te filmy na oficjalnej stronie urzędu gminy, bo Ci, którzy produkują najtoksyczniejsze zanieczyszczenia są raczej bez kont na w socialmediach, a ponadto chyba słabo się orientują jakie są konsekwencje (zdrowie ich potomków) tych działań.
U mnie to wcale nie emeryci dominują, są także Efekciarze( niezłe auto, duży dom) w wieku produkcyjnym wypuszczający z komina takie dymy, że te w filmie nr 2 są naprawdę nic nie znaczące.

Myślałam żeby zdobyć pomiary zanieczyszczenia powietrza w mojej miejscowości gwoli publicznej informacji, a pod tym umieścić te filmy( no i przekonać Urzędników do współdziałania).

Proszę nawet o krytykę- czy to ma sens?

500 plus od zasobniejszych rodzin można by wykorzystać na kompleksowy program czystego powietrza dla wszystkich dzieci.
Kaszlące, astmatyczne czy alergiczne dzieci są czymś powszechnym.

24.12.2017 13:44 PIT

@BOJESIE

Im więcej ludzi tym lepiej dla korporacji. W końcu to więcej konsumentów, a jeżeli mało zarabiają to mają mniejsze pole do wyboru.
Nie posiadają własności i sami sobie nic nie wyhodują.
Spada poziom demokracji bo w przeliczeniu na jednego posła przypada więcej wyborców. Tak więc opinia poszczególnego człowieka przestaje się liczyć.

Tym samym dla samej demokracji jest lepiej jak jest mniej wyborców na 1 posła, i mniej konsumentów.
Korporacje będą mieć wtedy problem bo spada sprzedaż.

Pan w filmiku ma najwyraźniej problem z logiką i z matematyką.

24.12.2017 14:01 PIT

@WJ

Z doświadczenia Ci powiem, że masz małe szanse na jakąś reakcję. Mój były szef bawił się robieniu filmików wysyłanie ich na straż miejską, robienie listów, zgłoszeń do urzędu ochrony środowiska itd.

Śmiałem się z niego i mówiłem mu jak to się skończy. Dostał kiedyś list w którym stwierdzono, że jak się węgiel spala to powstają różne związki i czarny dym to naturalny objaw.
Coś takiego, jak to przeczytałem to się turlałem ze śmiechu.

Tak więc, good luck.

24.12.2017 14:09 CZORNYJ

@PIT kobiecie pomóc pierogi lepić a nie w internetach !

24.12.2017 21:44 Ludomir

Blisko połowa domów jednorodzinnych potrzebuje do ogrzewania 700 do 1000kWh. Dwie trzecie z tego to nisko sprawne systemy grzewcze. Oczywiście to zapotrzebowanie teoretyczne. Często ogrzewana jest jedna trzecia domu a o wentylacji raczej trzeba zapomnieć. Utrzymanie jako takich warunków termicznych wymaga nawet przy paleniu miałem kilku tysięcy złotych na sezon. Dla ludzi, którzy nie mają tych pieniędzy więzienie za palenie śmieciami to komfortowe wyjście, nie tylko gwarantujące ciepłą celę ale i pełnowartościowe wyżywienie.

24.12.2017 22:14 PIT

W Polsce to nawet o dobrą celę trudno. Więzienia są przeludnione i niedoinwestowane. Pół narodu nikt nie zamknie bo gdzie?
A jeszcze taki więzień o odszkodowanie wystąpi bo nawet te mizerne normy nie są spełnione.

24.12.2017 22:21 Ludomir

@PIT
No to mamy problem, którego nie rozwiążą te durne filmiki.

25.12.2017 12:39 Mariusz

"Blisko połowa domów jednorodzinnych potrzebuje do ogrzewania 700 do 1000kWh"

Chyba Ludomir machnąłeś się o rząd wielkości tej energii potrzebnej do ogrzewania domu jednorodzinego.

25.12.2017 12:42 Mariusz

Mi na stronie Ciepło właściwe wychodzi zapotrzebowanie na 30 MWh dla typowego domu jednorodzinnego(180m2) ze niezaizolowaną podłogą, 15 cm wełny na stropie, parę cm styropianu na ścianach, nowymi oknami dwuszybowymi i nowymi drzwiami

26.12.2017 1:37 gupol(szukam w OZE)

@nowicjusz
co do życzeń z okazji świąt to nie wysilaj się. nie jestem chrześcijaninem i nie obchodzę tego dziwacznego kultu solarnego.
a ponieważ uwielbiam sarkastyczne zabawy to będę kontynuował...;)
zawżyj japę parobasie. ludziom się w dupach poprzewracało z dobrobytu. każden jeden ma po 28 st w mieszkaniu żeby se psubrat mógł bez gaci i skarpetek paradować. kaloryfer na maxa i otwarte okna. oto nowa średnia krajowa.
a jak samotny emeryt czy rencista ma palić śmieci to niech zatrzyma cały dym na swojej posesji a jak nie to na szubienicę!. ludzie są równi bez względu na wiek. to że emeryt ma jeszcze 3 lata życia przed soba nie znaczy że może truć dzieci. lepiej niech go nie będzie wogóle . ja tam nie mam litości dla takich buraków. sam nie jestem bogatszy od tych "biednych" emerytów i od ciebie ale w domu mam zwykle 14st C zimą i to tylko tam gdzie przebywam. śmieci nie palę i nie wyrzucam do lasu albo do rzeki. a widziałem i takich co to potrafią bez krempacji wypierdzielić plastikową torbę z plastikowymi śmieciami centralnie przez okno jadącego samochodu do rowu przy szosie. to jest człowiek? to nawet nie jest małpa. takich ćwoków wieszałbym żywcem na hakach dla przykładu.
albo ci zasrani mali przedsiębiorcy co to wolą oszczędzić parę złotych na utylizacji śmieci i palą je u "siebie", zakopują, albo wywożą do lasu.
ludzie wiedzą że smieci sa niebezpieczne, mają dogodne możliwości pozbycia się ich a mimo to zachowuja się jak bydlęta. tu nie ma żadnego usprawiedliwienia.
główną przyczyną ich idiotycznego postepowania nie jest żadna bieda tylko zwykłe lenistwo i złośliwość. że co? nie wolno robić ze śmieciami co mi się podoba? a kto mi k&%#@ zabroni?

26.12.2017 20:07 WJ

@LUDOMIR
Dla mnie " te durne filmiki" podejmują trudny społecznie i politycznie temat.
Owszem fabularnie nie są najwyższych lotów, natomiast aktorsko mnie porywają.
Niezmiennie wyśmienity Marian Dziędziel- dla Niego warto popatrzeć :)

Od czegoś musi się zacząć mentalny proces, który doprowadzi do zmiany ludzkich nawyków.
Kiedyś powszechne było śmiecenie , obecnie jak pisze GUPOL, nadal są tacy "zachowujący się jak bydlęta", jednak normą jest segregacja i zbiórka odpadów w wyznaczonym punkcie.

Analogicznie może Naród zrozumie, że paląc dla oszczędności trucizną więcej traci niż zyskuje (ach te materialne dobra kuszą, kuszą). Za pozorne oszczędności zapłacą zdrowiem i przedwczesną śmiercią Jednostki słabsze.
Kiedy wstydem a nawet przestępstwem naznaczone zostanie wpuszczanie do atmosfery toksyn? Czy dopiero gdy wszyscy będziemy zimą zapełniać ulice w maseczkach antysmogowych? Czy zdążymy się przebudzić z tych zabójczych oparów?
Mam szacunek dla Każdego kto podejmuje próby zmagania się z problemem zanieczyszczenia środowiska. To cenne szczególnie w tych mało optymistycznych realiach.

26.12.2017 21:27 observer

Obecna sytuacja jest konsekwencją wieloletnich zaniedbań (kolejne rządy dbające o górnictwo, a w rzeczywistości dbające o uzależnienie Polski od paliw kopalnych ze wschodu).

Niestety nie wydaje mi się, aby obecna władza cokolwiek zrobiła poza działaniami pozorowanymi. Radziwiłł powiedział już, że "smog to problem teoretyczny", Szyszko skasował programy związane z wymianą pieców, Morawiecki wprowadził co prawda przepisy o standardach pieców na paliwo stałe (a także kominków) ale nie poszło za tym nic konkretnego, skasowano wiatraki, skasowano energetykę prosumencką, dofinansowano miliardami kopalnie węgla i wydobywanie słabej jakości paliwa. Jednocześnie przez rządowe media promowana jest (była, bo już chyba trochę się wycofali) retoryka, jakoby o przekroczonych normach mówili esbecy, którzy chcą przejąć władzę (i mają dziadka w Wermachcie).

Niestety obecna władza potrafi tylko myśleć kategoriami państwa bolszewickiego, tzn. wprowadza przepisy, których mało kto będzie przestrzegał (wraz z mandatami). Zamiast spróbować rozwiązać realne problemy rozwiązane zostaną ustawowo. Będzie można na większość obywateli (którzy palą nie tylko śmieciami ale miałem i mułami w piecach bez norm) mieć haka. Podskoczysz to dostaniesz mandat za "palenie śmieci". To jest to samo podejście, które zostało zastosowane po zawaleniu hali MTK (https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_budowlana_na_%C5%9Al%C4%85sku_(2006) ). Nakazano wszystkim służbom w całej Polsce skontrolować dachy i wystawiać mandaty za nieodśnieżanie.

Jakieś 2 lata temu rozmawiałem z kimś na temat smogu. Twierdził, że to wymysł ekoterrorystów, ludzie nie mają pieniędzy, powietrze jest super czyste, itd. itp. Oczywiście za każdym razem argumenty typu historia o biednym emerycie, który musi jakoś nagrzać swój dom i nie pali śmieciami, tylko gazetami, starymi deskami a z plastików wybiera te, które nie trują.

Dzisiaj przynajmniej mówimy o tym otwarcie. Ta osoba paląca śmieci to niekoniecznie emeryt, tylko facet, który zostawia na 10 minut włączonego SUV-a marki BMW przed sklepem, gdy żona wchodzi kupić bułki. Ma w domu piec gazowy, ale jak jest za dużo gazet, to rozpala kominek i tam pali wszystko. Znajomy w ten sposób na przykład spalił styropian, który pozostał mu po budowie 300-metrowego domu.


Kończę, bo Święta ......

27.12.2017 14:35 logic

Jeden chce wieszać za palenie śmieci (gupol) a drugi uważa że kraj jest przeludniony (PIT) czyli lewackiego duraczenia ciąg dalszy.
Wiec odpowiadam DROGIE BARANY ! KRAJ NIE JEST PRZELUDNIONY TYLKO TO WASI PUPILE TUSK BALCEROWICZ I RESZTA PRZEZ 25 LAT SKUTECZNIE ROZWALAŁA ŚRODKI PRODUKCJI WIEC JAK MA BYĆ DOBRZE ? A NA KONIEC WEPCHNIETO NAS DO EUROKOŁCHOZU KTÓRY DOKOŃCZY DZIEŁA ZNISZCZENIA I BEDZIE 10 MLN POLAKÓW I 30 MLN MUZUŁMANÓW. Pisze drukowanymi bo ręce mi już opadajom.

27.12.2017 15:15 PIT

@LOGIC

Nie zgadzam się. Gdyby Polska nie była przeludniona to każdy by sobie mieszkał w domu, a nie w klitach w wieżowcach.
Ropy nie trzeba by kupować od Rosji bo można by było część terenu przeznaczyć pod biopaliwa.

I Polska by była samowystarczalnym krajem. Ale tego nie da się zrobić przy 38 mln.

Tylko przy niskiej populacji można pokusić się o niezależność, niska populacja mogłaby przejść na OZE.

Tak więc to wynika z matematyki, a nie z polityki. Wielkość populacji jest kluczowa.

27.12.2017 19:18 PIT

@LOGIC

Overshoot Index, proszę zwróć uwagę na Polskę
https://www.populationmatters.org/documents/overshoot_index.pdf

28.12.2017 13:48 Czornyj

@PIT i znowu bujdy . II RP miała 35 mln ludności z tamtym poziomem rolnictwa . Biednie ale bez głodu . Teraz z góra 32 mln będzie .
10 mln na tym obszarze błyskawicznie zadeptał by sąsiad czy koczownik który zamiast słuchać obcych Yautja mnożył się i zbroił .
Po prostu globaliści z onz Polaków i Słowian w ogóle nie lubią . Bo mamy reputacje cwaniaków co w najpiękniej zaprojektowanym czy zamordystycznym systemie w pięć minut znajdą luki i dziury . A następnie zaczną je powiększać i wygryzać nowe .
Urzędas to wróg , a urzędas w obcej służbie zdrajca . Nożem takiemu po gardle albo przynajmniej na każdym kroku na złość .
I weź tu wprowadzaj nowy światowy porządek rodem z Huxleya z takimi

Zresztą przespałeś zmianę narracji . Już nie nwo i koniec historii tylko grają na koń i kitajca goń . Tylko trochę niemrawo bo i trąbka i koń "made in china" .
Jak Chińczyk zawróci kontenerowce do czasu spłaty długów to Wielki Zachód pada na pysk w tydzień . Przez brak głupich strzykawek , uszczelek , papieru do drukarek i miliona tym podobnych banałów . Których nie opłacało się produkować ani nawet magazynować na czas "W" .
I panowie zachodniego świata tego nie odkręcają bo raz za drogo . Dwa pochłaniają ich ważniejsze sprawy jak pizza , kurczaki i mazanie po ścianach pentagramów kałem .

28.12.2017 14:41 PIT

Jakoś Szwecja posiada prawie 1,5 razy większą powierzchnię kraju i niecałe 10 mln obywateli i sąsiedzi jej nie zadeptali to po pierwsze.
Po drugie dzisiaj nie liczy się liczna armia z karabinem na sznurku, dzisiaj liczy się jak najlepszy sprzęt i wysoko wykwalifikowana kadra.

Nie liczy się ilość ludzi, a ich jakość.
Dobrze płatne miejsca pracy będą tylko dla wysoko wykwalifikowanych ludzi.

Póki populacja nie spadnie to będziemy czytać takie artykuły
http://www.newsweek.pl/polska/bieda-w-polsce-ponad-16-mln-polakow-zyje-w-niedostatku-,artykuly,398913,1.html

28.12.2017 15:19 Czornyj

Ile wyżywią ich śniegi i fiordy ? Nie socjał finansowany ropą to nadal by była zamarźnięta Somalia . Jak do I RP wpadli to kradli nawet marmury .
A właśnie Somalia , powierzchnia Polski dwa razy , ciut ponad 10 mln ludności . Rzeczywiście jakoś nikt ich nie chce zadeptać .
Ale tu mała podpowiedź . Ich km 2 terenu jest ciut mniej kuszący jak km 2 Polski .

Piramida , ten sprzęt musi mieć kto wyprodukować , tak jak sprzęt do produkcji tego sprzętu . Potem zapewnić części zamienne i amunicje .
Kto to zrobi , automaty ? A je kto będzie naprawiał , kolejne wyspecjalizowane maszyny :D
Bez pracy niewykwalifikowanej piramida się zawala bo ma za wątłą podstawę . Implozja gospodarki jak w Japonii albo kwik korpo żeby sprowadzać jak leci z pustynnych piasków i parnych dżungli .

Bajki o najlepszym sprzęcie i wysoko wykwalifikowanej kadrze sobie daruj . Nie dość że kto miałby na taką zarobić to Mój na własne oczy widział . Brał udział .
Wygrał bo wrócił cały , zdrowy i z pieniędzmi . Ale wojnę wygrał kto inny . Tak jak wcześniej z ruskim i brytolem

28.12.2017 15:27 logic

@PIT
Polska ma te wskaźniki porównywalne z innymi krajami europejskimi czemu nie mówisz że tam nie ma przeludnienia.
To co mamy to spadek po komunie czyli wepchnięcia nas w łapy Moskwy a potem 25 neokolonializmu.
Jedź na podlasie i zobacz jak sie wsie wyludniają.

28.12.2017 15:44 PIT

@LOGIC
Wywołałeś mnie do tablicy, że Polska nie jest przeludniona więc piszę o Polsce.
Ale inne kraje również są przeludnione, a tak wogóle to cały świat to jedno wielkie przeludnienie.

I to przeludnienie rozwala klimat.

Mi się marzy 1 mld max. globalnie to wtedy będzie jako tako.
I ludzie będą mieć swoje miejsce i dzika przyroda i wszyscy będą zadowoleni :-).

@CZORNYJ

Automatyzacja już wypiera prostą pracę, a będzie z czasem coraz gorzej.
Ciekawe co te niewykwalifikowane masy za niedługo będą robić ?

A Polska jest mocno podatna na automatyzację bo tu królują proste prace.
http://forsal.pl/artykuly/945601,automatyzacja-pracy-zagrozone-zawody-miasta-wojewodztwa-raport-adzuna.html

28.12.2017 16:15 Czornyj

@PIT znowu powtarzasz stare bajki . Automatyzacja doszła do ściany a raczej klifu . Koszty dalszej rosną wykładniczo przy mizernych zwrotach . A te linie produkcyjne nadal musi ktoś konserwować i obsługiwać .
Bez smaru tanich surowców i globalnego transportu wręcz się cofnie .
Niestety proste maszyny i niewolnicy są po prostu tańsi , bardziej elastyczni i nie potrzebują podzespołów z drugiego końca świata .

Nawet Niemcy w swojej gospodarce potrzebują rocznie dziesiątek tysięcy nowych ślusarzy , spawaczy czy robotników rolnych . Mimo że nie płacą im tak źle nawet tam człowiek jest tańszy .

28.12.2017 17:08 PIT

@CZORNYJ

Mam inne doświadczenia, jest parcie na pełną automatyzację wszystkiego co możliwe. Jeżeli coś ma jakiś powtarzalny wzór to jest podatne na automatyzację.
Jako programista nie narzekam na brak pracy i widzę, że jest jej coraz więcej.

Podam Ci przykład, po co płacić 5 ludziom za wpisywanie faktur do systemu jak można zrobić automat, który będzie to robił sam w nocy.

Aut nie spawają już spawacze, a roboty.

28.12.2017 18:10 CZORNYJ

Serie setek tysięcy albo i milionów identycznych pudeł . Nie tyle spawanych a zgrzewanych punktowo . Opłaca się , podobno jak maszynowa produkcja papierosów .
Mniejsze podzespoły , tapicerki itd jakoś instalują ludzie mimo że trzeba im zapłacić więcej jak 3 dolary na dzień . Tyle gdzieś dostają szwaczki w fabrykach z których pochodzą twoje ubrania . Różne rozmiary , zmiana fasonów co kilka tygodni . Nie to co identyczne blaszanki 5 czy 10 lat . A i tak niemiec produkcje do Polski przepychał bo pracownik tańszy . Głupie długopisy jakoś się opłaca ręcznie skręcać , za duża zmienność elementów .
Peaki surowcowe właśnie trwają . Produkować będzie się niestety mniej i bardziej lokalnie . Ale nic się nie martw , jak długo Windowsy 98 i 2000 w przemyśle nie wymrą dobremu informatykowi pracy nie zabraknie XD

28.12.2017 18:41 PIT

@CZORNYJ

Na takich niskich seriach nie zarobisz, a jak zarobisz to mało. A jak mało zarobisz to musisz mało płacić pracownikom.
Stąd niskie pensje, zaklęty krąg.

To już wolę swoją fuchę i jednak efekt skali ;-).

28.12.2017 20:43 CZORNYJ

Tabor kolejowy , ciężkie maszyny budowlane , rolnicze , specjalistyczne zabudowy samochodów ciężarowych , nawet naczepy . Wysoka wartość dodana :)
A jest jeszcze np: budownictwo i infrastruktura itd itp .

29.12.2017 16:54 PL

KWIDZYN.TV: PALNIK DO SPALANIA DYMU "WERY" - PRZEŁOMOWY WYNALAZEK

https://www.youtube.com/watch?v=LkGbZpIupco&t=7s

Rozwionzanie docelowe

https://vod.tvp.pl/video/podmuch-energii,odc-6,24177672

02.01.2018 21:03 ludomir

@PL
Świetny wynalazek tylko zupełnie nie potrzebny. Wystarczy zmienić sposób palenia w kopciuchach a ograniczymy emisję 50 do 80% i zużycie paliwa do 30 % , czyli zlikwidujemy w Polsce smog. W czym zatem problem. W tym, że do kilku milionów ludzi trzeba skutecznie dotrzeć z informacją jak należy palić w piecu. Informacją prostą, ale wymagającą dobrych czytelnych dla słabo piśmiennego użytkownika kopciucha i często pokazu. To wymaga nakładów, pewnie kilkudziesięciu milionów złotych, ale przede wszystkim dobrej organizacji i podstawowych umiejętności społecznych, a to przekracza kompetencje organizatorów naszego państwa, na wszystkich szczeblach. Tu i ówdzie samorząd podejmuje nieśmiałe wysiłki w tym kierunku np. Gdynia, ale nie ma w tym biznesu jak na przykład przy wciskaniu ludziom kretyńskich oczyszczaczy powietrza w mieszkaniach i klasach, więc nie ma szmalu.
Polecam http://czysteogrzewanie.pl/
.

03.01.2018 10:00 kristoferes

@gupol Wiesz warto coś poczytać o chrześciaństwie i nie wygłupiać się jakimiś nietrafionymi a obraźliwymi określeniami. Tutaj fany artykuł traktujący również czym chrześciaństwo nie jest https://m.deon.pl/religia/duchowosc-i-wiara/zycie-i-wiara/art,377,4-rzeczy-ktore-czynia-z-ciebie-chrzescijanina.html . Co do wymiany pieców to nie szalej tak. Ludzie muszą się nauczyć najpierw palić efektywnie i zgodnie z jego instrukcją, bo jak nie to zniszczą nawet nowoczesny piec kl. 5 ecodesign za kilkanaście tys. zł. Obecnie środowiska ekologiczne i grupy przedsiębiorców mające interes w rozwoju rynku drogich paliw (gaz, prąd, elektrociepłownia) i drogich pieców tylko do tych drogich paliw rozpętały na szeroką skalę ogólnopolska histerię nt smogu. Dobrze to opisał Wojciech Tretter na http://czysteogrzewanie.pl/2018/01/o-smogu-miedzy-negacja-a-histeria/ Swoją droga kawał solidnej wiedzy naukowej na temat smogu. Że niby 14°C u ciebie? To przecież WHO zaleca minimum 18°C a dla dzieci i osób starszych 21°C: http://czysteogrzewanie.pl/2017/03/drugie-dno-smogu-ubostwo-energetyczne/. Sarkastycznie Ci teraz odpowiem, że przez "twoją religię ekologiczną" narażasz swoje zdrowie, bo jakoś trudno mi uwierzyć że taką temp. masz z własnego dobrowolnego wyboru, wygody.
@ludomir w pełni się z tobą zgadzam. Ja mam jeszcze stary pozaklasowy piec, wynalazek lokalnej niewielkiej firmy kotlarskiej, o schemacie spalania górnodolnym, czyli kopciuch. jak mi się przepaliła blacha na dolnym ruszcie i piec przestał grzać, to na własną rękę go zmodyfikowałem, dolne palenisko obłożyłem szamotem i zapewniłem powietrze wtórne. Górny wylot spalin zaślepiłem i dałem tzw. "rurę wezyra". Taka prosta chałupnicza modyfikacja zwiększyła sprawność kotła może nawet 2 krotnie. Wiem po tym ile czasu teraz wsad się pali, a ile palił się przedtem. Kocioł 22 KW. Górnodolniak przerobiony na dolniaka z "rurą wezyra" :) przedtem co 15-20 min trzeba było gonić dokładać, teraz po zasypaniu drewnem świerkowym i 2 łopatki węgla 4h hula spokojnie, i w pokojach mam nie mniej niż 22°C, a z komina dymu prawie nie widać.

05.01.2018 3:54 gupol(szukam w OZE)

cóż, z wami nie mozna zbyt poważnie rozmawiać bo by sie człowiek nieodwołalnie musiał obwiesić gdzieś na suchym drzewie. a niestety odpowiednie, martwe drzewo wbrew pozorom nie tak łatwo znaleźć.
dystans i wygłupy to jedyna rzecz która może pomóc;p

@kristoferes
chcesz pogadać o religii? spoko. ale będzie ubaw;)
normy WHO mnie nie dotyczą:) francuskie pieski wymyśliły sobie wygody. ja mam zimno w chacie bo lubię i dobrze się czuję. na zdrowie nie narzekam. trzeba tylko wiedzieć jak sobie radzić ale jak już mówiłem ludzie mają o wiele za dużo forsy i wysokie wymagania co do wygody. tyle w temacie.

@ludomir
napisałeś bardzo długi komentarz ale nie napisałeś najwazniejszego czyli - jak należy palić w piecu?.
zatem proszę oświeć wszystkich skoro to takie proste i łatwe...

05.01.2018 14:04 kristoferes

@gupol(szukam w OZE) O religii z Tobą nie chcę rozmawiać, bo traktuję ją poważnie. Czemu ludomir miałby ci pisać co już dokładnie jest opisane na http://czysteogrzewanie.pl musisz się tam tylko pofatygować.

07.01.2018 2:08 gupol(szukam w OZE)

szczerze? bo po pierwsze net mi tego dnia strasznie zamulał a po drugie, w związku z pierwszym, nie chciało mi się otwierać tej strony, czekać aż się załaduje, potem szukać w tekście tych prostych rozwiązań.
pomyślałem więc że po raz pierwszy w życiu dostanę wszystkie informacje pod nos, na tacy. prosto podane, ładnie wypunktowane a) b) c)... jak dla prostego, słabo piśmiennego hama z prowincji.
ale cóż, okazało się że nie ma nic za daemo i znowu musiałem się wysilić.
"O religii z Tobą nie chcę rozmawiać, bo traktuję ją poważnie"
spoko. tylko uważaj bo ci którzy traktowali ją zbyt poważnie zwykle kończyli jako słudzy szatana;p

07.01.2018 18:39 ludomir

@Gupol
Cenię w Tobie świadomość własnych ograniczeń.
Dlatego wejdź na You Tube wpisz palenie od góry.
Wyświetli Ci się kilkanaście filmików, gdzie jest pokazane jak to robić w sposób zrozumiały nawet dla suwerena.

09.01.2018 2:23 gupol(szukam w OZE)

@ludomir
dzięki za info. jak net mi będzie dobrze śmigał i znajdę chwilkę czasu to na pewno odpalę palenie od góry.
chociaż naprawdę chciałem żebyś mi to wytłumaczył jak krowie na rowie. mam takie zamarzenie...;)

15.01.2018 8:50 kristoferes

@gupol(szukam w OZE) "ie chciało mi się otwierać tej strony, czekać aż się załaduje, potem szukać w tekście tych prostych rozwiązań.
pomyślałem więc że po raz pierwszy w życiu dostanę wszystkie informacje pod nos, na tacy. prosto podane, ładnie wypunktowane a) b) c)... jak dla prostego, słabo piśmiennego hama z prowincji."
Proszę bardzo złośliwy prowincjuszu http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/nie-klamstwom-alarmow-smogowych-na-temat-palenia-od-gory/ wszystko jak chcesz dokładnie łopatologicznie, kawa na ławę, zrozumiale dla każdego.
@gupol(szukam w OZE) "tylko uważaj bo ci którzy traktowali ją zbyt poważnie zwykle kończyli jako słudzy szatana;p"
Chyba ci się pomylił radykalizm ewangeliczny z fanatyzmem religijnym. Po wiedzę odsyłam cię ponownie do wujka google, linkował ci nie będę, skoro i tak nie czytasz, bo ci się nie chce. Żal mi cię bo widzę że twoja wiedza o chrześcijaństwie to jakiś zbiór oszczerstw, i mitów zassanych z mainstreamowych mediów tych z lewa ze swej natury zwykle wrogich kościołowi.

01.02.2018 3:38 gupol(szukam w OZE)

@kristoferes

przyjacielu czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem?
każdy głupek potrafi zrobić to co ty zrobiłeś - zasypać komentarz linkami do różnych stron. chodziło mi o napisanie streszczenia treści tych linków w komentarzu.
czyli zrobienia tego co ja kiedyś robiłem;) to było coś. dziś nikomu sie już nie chce tego robić. trudno.

radykalizm ewangeliczny czy fanatyzm religijny to jeden ch. dwa palce tej samej pięści.
skąd wiesz że moja wiedza o chrześcijaństwie to zbiór oszczerstw i lewicowych mitów skoro nie chcesz ze mną o tym dyskutować i nic o mnie nie wiesz?
cóż, nie trzeba być seksualnie molestowanym przez księdza. wystarczy znać sprawę galileusza, obejrzeć film "imię róży" i "agorę" żeby nabrać zdrowego dystansu do kościoła;) (nie mylić kościoła z nauką Jezusa , zwłaszcza z apokryfów nowego testamentu)

Dodaj komentarz

Kod
grakalkulator kalkulator zuzycia ciepla

Informacje

Linkownia

Wykonanie PONG, grafika GFX RedFrosch.



logowanie | nowe konto